LEXUS'U KEŞFEDİN

LASTİK BASINÇ SENSÖRÜ NEDİR VE NASIL ÇALIŞIR?

Modern otomobillerde yer alan lastik basınç sensörü, sürücüyü lastik basıncı değişimlerine karşı uyaran aktif bir güvenlik teknolojisi olarak öne çıkar. Global olarak TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), yani Lastik Basıncı İzleme Sistemi, Avrupa Birliği’nde 2014 yılından itibaren üretilen tüm araçlarda zorunlu hale getirildi. Ülkemizde de önde gelen modellerin hepsinde bu sistem yer almaktadır.

Lastik basınç sensörünün avantajları nedir?

Lastik basınç uyarı sensörü, lastik basıncındaki ani değişimleri haber vererek bir kazanın önlenmesine yardımcı olabilir. Aynı zamanda aracın her zaman tahmin edilebilir sürüş karakteri sürdürmesine katkı sağlar. Ayrıca doğru lastik basıncını sağladığı için yakıt tüketimini düşürür, emisyonu azaltır ve lastik aşınmasının optimum seviyede kalmasına yardımcı olur.

 

Sensör nasıl çalışır?

Lastik basınç sensörünün iki çeşidi vardır: Bunlardan birisi daha ileri teknolojiye sahip araçlarda kullanılan direkt metottur. Diğeri ise, endirekt sistem olan lastiğin dönme hızında farklılık tespit ederek çalışan metottur. Daha iyi ve kesin sonuçlar veren direkt metot, gerçek lastik basıncını sürücüye yansıtır. Daha net bilgilerle sürücüye daha fazla kolaylık sağlar.

Lastik sibobuyla entegre biçimde yer alan bataryalı sensör, direkt olarak lastik boşluğundaki hava basıncını ölçer. Bu özel sensörler, her bir tekerlekte yer alır. Buradan ölçülen bilgi, kablosuz bir şekilde aracın merkezi bilgisayarına aktarılır. Lastiklerin herhangi birinde basınç değişimi varsa sürücü anında bilgilendirilir.