Hibrit Araçların Verimini Artıran Sürüş Modları Nelerdir?
Hibrit aracınızı çalıştırdığınızda, orta konsolda yanan “standart” modda çalışma işaretini görebilirsiniz. Konsoldaki işaretler ve sürüş modu hakkındaki verilere hakim olmanız, hibrit teknolojisinden üst seviyede yararlanmanızı ve aracınızın elektrikli modda istikrarlı bir hızlanma yapabilmesini sağlar. Ekrandaki bilgiler aynı zamanda ne kadar enerji ve ne kadar yakıt kullandığınızı da gösterir. Ayrıca trafiğin durumunu öngörerek yaptığınız her hafif ve erken fren, bataryanın daha çabuk dolmasını sağlayacaktır. Yani, hibrit otomobillerde elektrikli motor ne zaman çalışır sorusunun yanıtı, fren ve gaz pedalı kullanımınızla da yakından ilişkilidir. Tıpkı durma anında vitesi boşa almayıp bataryanın kendi kendini şarj etmesini sağlamak gibi hibrit teknolojisini doğru kullandığınız her davranış, yakıt tüketimini düşürecektir. EV yani elektrikli sürüş modunda ise aracınız elektrikli motordan güç alır. Bu modda sabit hızınızı koruyarak trafikte seyretmek, yakıt tüketimini düşüren diğer bir püf noktası. Aracınız ECO moduna geçtiğinde sistem, gaz pedalı tepkilerini yumuşatır ve daha sakin bir sürüş yapmanızı sağlar. Özellikle yoğun bir iş gününün sonunda ya da dinlendirici bir hafta sonu kaçamağında ECO modu ile Normal sürüş modu, günlük sürüş alışkanlıklarınızı korumak için idealdir. Aracınızdan yüksek performans istediğiniz anlarda ise Sport modu, batarya gücüne benzinli motorun gücünü de ekleyerek uzun yol sürüşünü daha da keyifli hale getirecektir.
Hibrit Otomobillerin Motorları Hangi Sıra Çalışır?
Hibrit otomobillerin tümü kalkış anında sadece elektrik motoru ile çalışır ve araç elektrik enerjisi ile harekete başlar. Normal sürüş modunda, yani şehir içi hız sınırı dahilinde de elektrikli motor devrededir. Çok soğuk hava koşulları gibi gerekli durumlarda ise içten yanmalı motor devreye girebilir. Aracınız hızlandığında, her iki motor da aynı anda çalışır. Hızlı sürüşe olanak tanıyan şehirler arası yollarda, asıl güç kaynağı içten yanmalı motordur. Elektrikli motor, bu sürüş sırasında destek sağlayıcı konumundadır. Yavaşlama sırasında ise benzin motoru devreden çıkar, lityum iyon batarya frenleme sistemi sayesinde kazandığı enerji ile kendini şarj eder. Hibrit araçlar genellikle elektrikli ve benzinli motorun kombinasyonundan oluşuyor. Kalkış anında ve özellikle şehir içi trafiğinde düşük hızda seyrederken elektrik motoru çalışıyor. Hızlanmayla birlikte benzinli motor görevi devralıyor, elektrikli motor ise yardımcı pozisyonda kalıyor. Günümüzün çevre dostu, duyarlı ve üst beklentilere sahip modern insanı için çağın en büyük buluşlarından biri olan hibrit otomobiller, böylece araç kullanmanın keyfini üstün teknolojiyle yaşatan bir performans sergiliyor.
Lexus Kendi Kendini Şarj Eden Hybrid Araçların Çalışma Prensibi
Huzurlu Bir Başlangıç: Sürücü koltuğuna oturduğunuz andan itibaren, kendi kendini şarj eden pil, gece fişe takmanıza veya dışardan şarj etmenize gerek kalmadan hazırdır.Şehir içi sürüşlerde tamamen elektrikli EV modu, sıfır emisyonlu ve benzin gerektirmeyen düşük hızlarda devreye girer. En yoğun kavşaklarda çevik taşıma özelliği ile şehir hayatına mükemmel uyum sağlar.Düşük hızlarda ekstra güç gerektiren anlarda benzinli motor destek sağlar.
Kombine Güç: İki enerji kaynağıyla, Lexus Hybrid hem güç hem de verimlilik sağlar. Benzin ve elektrik gücünü sorunsuz bir şekilde birleştiren hibrit sistem, gerektiğinde ister hızlanırken, ister trafikteyken, isterse de daha yüksek hızlarda seyir halindeyken her iki güç kaynağını koordine etmek için sürüş koşullarını takip eder.
Kullanım Kolaylığı: Kendi Kendini Şarj Eden Lexus Hybrid'de fiş yok. Dizel yok. Taviz vermek yok. Lexus Hybrid'inizi bir prize asla bağlamak zorunda kalmayacaksınız; o her zaman sizi gitmeniz gerektiği kadar uzağa götürmeye hazırdır.
Akıllı Frenleme: Kendi kendini şarj eden Lexus Hybrid, enerjiyi dikkatle korur. Aracınızı kullandığınız her an, piliniz şarj olur. Sadece hareket halinde değil, durduğunuzda veya yavaşladığınızda, rejeneratif fren sistemi sayesinde daha da fazla enerji geri kazanılır.