Dünyanın en geniş premium hibrit araç ürün gamına sahip olan Lexus, aynı zamanda LFA gibi süper spor otomobiller ve F performans modelleriyle segmentinde eşsiz konumuyla öne çıkıyor.
2005’te RX 400h ile başlayan hibrit araç stratejisi, bugün global olarak 2 milyon adede yaklaşan satış başarısına ulaştı. Günümüzde Lexus, dünya çapında 90 civarında ülkeye dokuz hibrit ve bataryalı elektrikli araç satışı gerçekleştiriyor. Markanın yenilikçi yaklaşımı ve elektrikli motorlar konusundaki öncü konumu sayesinde ileriye doğru daha sağlam adımlar atıyor.
Otomotiv endüstrisi, değişen müşteri tercihlerini karşılamaya ve sürdürülebilir çevre hedeflerine ulaşmaya çalışarak 100 yılda bir gerçekleşen bir dönüşümden geçiyor.
Lexus markası ise, deneyimi ve yenilikçi yaklaşımıyla şekillenen Lexus Electrified vizyonu ile birlikte premium kullanıcıların beklentilerini aşacak otomobillerle bu hedeflere ulaşmayı planlıyor.
Lexus’un dünya lansmanını gerçekleştirdiği yeni LF-Z Electrified konsepti de bu anlayışla birlikte tasarlandı. Sürüş performansı, etkileyici tasarım ve yüksek teknoloji kapasitesi ile Lexus’un 2025’te pazara sunmaya başlayacağı özellikleri temsil ediyor.
Elektrikli güç ünitelerinin sunduğu yeni fırsatlarla birlikte Lexus’un kendi has sürüş deneyimi daha ileriye taşınacak.
LF-Z Electrified aynı zamanda gelişmiş teknolojileri ve özel olarak geliştirilen elektrikli araç platformunu kullanıyor. Bu sayede, konvansiyonel araçlara göre batarya ve elektrikli motor, DIRECT4 dört çeker sürüş teknolojisi ve diğer özellikler ideal konuma yerleştirilerek üstün dinamik performanslar elde edilmesi sağlanıyor. Aynı zamanda yakın gelecekte Lexus müşterilerine sunulacak geliştirilmiş bilgi-eğlence sistemlerini de içeriyor.
Lexus 2025 yılına kadar, dünya çapında farklı ülke ve bölgelerin ihtiyacını karşılamak bataryalı elektrikli araç (BEV), plug-in hibrit (PHEV) ve kendi kendini şarj eden hibrit (HEV) araçlar dahil olmak üzere 20 tamamen yeni veya yenilenmiş model pazara sunacak.
Lexus ana modelleri sedan ve SUV ürün gamını güçlendirirken aynı zamanda spor modeller, şoförlü kullanıma uygun ve tamamen yeni kategorideki modeller gibi yeni araçlar da sergileyecek. Lexus, dünya çapındaki müşterilerinin farklı beklentilerini aşarken, aynı zamanda yeni premium değerler de sunarak farkını ortaya koyacak.
Lexus 2025’e kadar tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını sunmayı planlıyor ve bu süreçte global satışlarının yarısından fazlasının elektrik motorlu olması bekleniyor. Bununla birlikte 2050’ye kadar tüm modellerinin üretim materyalleri, parça ve araç lojistikleri, bertaraf etme geri dönüşüm dahil yaşam döngüsü boyunca karbon nötr olması hedefi bulunuyor. Lexus araçlarında kullanılacak materyaller de çevresel etkiler göz önünde bulundurularak dikkatlice seçilecek.