Ne aramıştınız?
KONSEPT ARAÇLAR

LF-Z ELECTRIFIED

Premi̇um otomobi̇l üreti̇ci̇si̇ Lexus, LF-Z Electrified konsept aracinin dünya lansmanini gerçekleşti̇rerek marka evri̇mi̇nde yeni̇ bi̇r dönemi̇ başlatti. Konsept aracin lansmaniyla bi̇rli̇kte Lexus gelecek vi̇zyonunu da ortaya koydu.

 

Dünyanın en geniş premium hibrit araç ürün gamına sahip olan Lexus, aynı zamanda LFA gibi süper spor otomobiller ve F performans modelleriyle segmentinde eşsiz konumuyla öne çıkıyor.

2005’te RX 400h ile başlayan hibrit araç stratejisi, bugün global olarak 2 milyon adede yaklaşan satış başarısına ulaştı. Günümüzde Lexus, dünya çapında 90 civarında ülkeye dokuz hibrit ve bataryalı elektrikli araç satışı gerçekleştiriyor. Markanın yenilikçi yaklaşımı ve elektrikli motorlar konusundaki öncü konumu sayesinde ileriye doğru daha sağlam adımlar atıyor.

Otomotiv endüstrisi, değişen müşteri tercihlerini karşılamaya ve sürdürülebilir çevre hedeflerine ulaşmaya çalışarak 100 yılda bir gerçekleşen bir dönüşümden geçiyor.

Lexus markası ise, deneyimi ve yenilikçi yaklaşımıyla şekillenen Lexus Electrified vizyonu ile birlikte premium kullanıcıların beklentilerini aşacak otomobillerle bu hedeflere ulaşmayı planlıyor.

Lexus’un dünya lansmanını gerçekleştirdiği yeni LF-Z Electrified konsepti de bu anlayışla birlikte tasarlandı. Sürüş performansı, etkileyici tasarım ve yüksek teknoloji kapasitesi ile Lexus’un 2025’te pazara sunmaya başlayacağı özellikleri temsil ediyor.

Elektrikli güç ünitelerinin sunduğu yeni fırsatlarla birlikte Lexus’un kendi has sürüş deneyimi daha ileriye taşınacak.

LF-Z Electrified aynı zamanda gelişmiş teknolojileri ve özel olarak geliştirilen elektrikli araç platformunu kullanıyor. Bu sayede, konvansiyonel araçlara göre batarya ve elektrikli motor, DIRECT4 dört çeker sürüş teknolojisi ve diğer özellikler ideal konuma yerleştirilerek üstün dinamik performanslar elde edilmesi sağlanıyor. Aynı zamanda yakın gelecekte Lexus müşterilerine sunulacak geliştirilmiş bilgi-eğlence sistemlerini de içeriyor.

Lexus 2025 yılına kadar, dünya çapında farklı ülke ve bölgelerin ihtiyacını karşılamak bataryalı elektrikli araç (BEV), plug-in hibrit (PHEV) ve kendi kendini şarj eden hibrit (HEV) araçlar dahil olmak üzere 20 tamamen yeni veya yenilenmiş model pazara sunacak.

Lexus ana modelleri sedan ve SUV ürün gamını güçlendirirken aynı zamanda spor modeller, şoförlü kullanıma uygun ve tamamen yeni kategorideki modeller gibi yeni araçlar da sergileyecek. Lexus, dünya çapındaki müşterilerinin farklı beklentilerini aşarken, aynı zamanda yeni premium değerler de sunarak farkını ortaya koyacak.

Lexus 2025’e kadar tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını sunmayı planlıyor ve bu süreçte global satışlarının yarısından fazlasının elektrik motorlu olması bekleniyor. Bununla birlikte 2050’ye kadar tüm modellerinin üretim materyalleri, parça ve araç lojistikleri, bertaraf etme geri dönüşüm dahil yaşam döngüsü boyunca karbon nötr olması hedefi bulunuyor. Lexus araçlarında kullanılacak materyaller de çevresel etkiler göz önünde bulundurularak dikkatlice seçilecek.

“Dünyanın her yerinde çeşitli zorluklar karşısında çok çalışan tüm insanlara içten saygılarımı iletmek isterim."

Koji Sato, President and Chief Branding Officer, Lexus International

LEXUS’UN GELECEĞİ: LF-Z ELECTRIFIED

Lexus’un online tanıtımla ilk kez gün yüzüne çıkardığı LF-Z Electrified konsepti, markanın tasarım, sürüş ve ileri teknolojileri açısından geleceğini temsil ediyor. Bu konseptten ilham alan modeller 2025 yılından itibaren tanıtılmaya başlanacak.

Özel olarak geliştirilen elektrikli araç platformu üzerine yapılan LF-Z Electrified, markanın kendine has sürüş deneyimini daha da ileriye taşımayı hedefliyor.

Aracın dış tasarımı Lexus’a özgü duygusal çekiciliği vurgulayarak bunu arkaya konumlandırılan yüksek güce sahip elektrikli motor ve dinamik performansla kombine ediyor. Aracın içerisinde ise ferah ve minimalist bir tasarım öne çıkıyor. LF-Z Electrified’ın kabin tasarımı Japoncadaki “dizgin” anlamına gelen Tazuna kelimesinden ilham alıyor. Bu insan merkezli Tazuna kokpit tasarımı, at ve binicinin kurduğu ilişkiye benzer şekilde, sürücünün tüm hamlelerini otomobilin en yüksek hassasiyetle tepki vermesini sağlıyor.

Aracın yapay zekası, sürücü ile diyalogları kullanarak kişisel tercihlerini ve sürücünün davranış karakteristiğini öğreniyor. Böylece rota rehberliği ve gidilecek konum hakkında bilgiler verebiliyor.

ARTIRILMIŞ İNSAN-MAKİNE BAĞLANTISI

Lexus Driving Signature (Lexus Sürüş İmzası) diye adlandırılan sürüş tarzı, otomobilin hızlanması, yavaşlaması ve yönlendirmesi sırasında sürücü ile kesintisiz bir iletişim sağlıyor. LF-Z Electrified’in tasarımı ve mühendisliği de sürüş kalitesini daha ileriye taşıyacak şekilde yapıldı. Batarya ve motor en iyi sürüş hissini sağlayacak şekilde konumlandırıldı ve aracın ağırlık merkezi aşağıya çekildi. Yeni konumlandırma sayesinde yol yüzeyinden gelen gürültü ve titreşimler de azaltıldı. Böylece Lexus araçlarının öne çıkan sessizliği ve sürüş konforu seviyesi daha da ileriye taşındı. Yeni yerleşimle birlikte kabinde daha fazla yaşam alanı ve konfor da sunuluyor.

Lexus’un yeni DIRECT4 sistemi ise yüksek torka sahip elektrik motorların bağımsız bir şekilde kontrol edilebilmesini sağlıyor. Sistem, sürüş şartlarına göre aracı önden çekişli, arkadan itişli veya dört çeker olarak ayarlayabiliyor. Sürüş hissini değiştiriyor ve otomobile istenen en iyi sürüş postürünü sağlıyor. Sistem, her aksta optimum tahrik gücü dağılımını gerçekleştirerek sürücünün maksimumu almasına imkan tanıyor.

Bununla birlikte elektronik bağlantıya sahip direksiyonun, direksiyon şaftıyla mekanik bir bağlantısı olmaması da sürüş hissini daha ileriye taşıyor ve yoldaki titreşimlerin önüne geçiyor. Sürücü, gelişmiş teknolojiler ve daha yüksek hassasiyetle her koşulda daha heyecan verici bir sürüş kalitesi elde ediyor.

LF-Z Electrified 4,880 uzunluğa, 1,960 genişliğe ve 1,600 mm yüksekliğe sahip. 600 km menzil sunan aracın batarya kapasitesi ise 90 kWh. 400 kW güce ve 700 Nm torka sahip LF-Z Electrified, 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyede tamamlıyor.

SANAL İÇ MEKAN SERİSİ

Lexus'un yeni dönemini temsil eden akülü elektrikli konsept LF-Z'nin dünyada tanıtımını kutlamak için, Lexus bu en yeni konsept aracın iç mekanını tekrar tasarlamak amacıyla üç öncü sanatçı ve tasarımcı ile ortaklık yaptı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEXUS TASARIMIN YENİ YÖNÜ

LF-Z Electrified konsepti aynı zamanda Lexus tasarımının nasıl evrimleşeceğinin de ipuçlarını veriyor. Düşük bir burun ve yükselen arka kısımla birlikte akıcı bir tasarım ortaya konurken, elektrikli aracın eşsiz karakteristiği vurgulanıyor. Daha büyük boyutlara sahip jantlar, aracın dış bölümlerine konumlandırılarak ağırlık merkezi alçaltılıyor ve aracın yolda geniş bir duruşa sahip olmasını sağlıyor.

Tasarımcılar aynı zamanda Lexus’un ikonik ön panjur tasarımı olan “spindle” tasarımını geliştirerek tüm gövdeye aktardı ve aracın daha etkileyici görünmesini sağladı.

Aracın arka bölümünde sade yatay tasarım detayları, jantlarla birlikte güçlü bir görünüm elde edilmesini sağlıyor. İnce, yatay arka ışıklandırma kombinasyonu, yeni nesil Lexus tasarımını temsil eden yeni Lexus logosunu içeriyor.

TAZUNA KOKPİTTE AÇIK KABİN KONSEPTİ KULLANILDI

Lexus, LF-Z Electrified’ın kabini Japoncada “dizgin” anlamına gelen Tazuna kelimesinden ilham alarak tasarlandı. Bu yeni tasarım konsepti markanın insan odaklı yaklaşımını daha yüksek seviyeye taşıyor. Buna göre dizginle iletişim kurulan at ve binicinin kurduğu ilişkiden esinlenen Lexus, bu araçta ise kesintisiz etkileşimin direksiyondaki yakın koordinasyona sahip düğmeler ve ön cama yansıtmalı göstergelerle gerçekleştirilmesini sağlıyor. Sürücü gözünü yoldan ayırmadan aracın fonksiyonlarına ve özelliklerine erişebiliyor.

YENİ NESİL TEKNOLOJİLER

LF-Z Electrified konseptinin yapay zeka özelliği, sürücünün tercihlerini sürekli olarak öğrenerek aktif rol oynuyor ve kullanıcıya göre sürücü göstergelerini şekillendiriyor. Sesli komut iletişimi sürüşün daha kolaylaşmasını sağlıyor. Bununla birlikte sesli tanıma özelliği ise sürücünün davranışlarını, tercihlerini öğrenerek sürücüye uygun öneriler yapılmasını da sağlıyor. Sürücü deneyimini geliştirmek adına her alanda destek vererek “yaşam tarzı konsiyerj” hizmeti sunuyor.

Aile ve arkadaşlara özel dijital anahtar sayesinde araca fiziksel anahtar olmadan erişim sağlanabiliyor. Aracın kapılarını açma ve kilitleme gibi özellikleri akıllı telefondan yönetilebiliyor. Hizmet sağlayıcılara verilen dijital anahtar ulaşımıyla birlikte araca paket teslimatı veya araç paylaşımı da yapılabiliyor.

Anahtar taşıyan biri yaklaştığında kapı kolu otomatik olarak çıkıyor. Kapılar, kapı kolunun üzerindeki sensöre hafifçe dokunularak açılıp kilitlenebiliyor. Bununla birlikte araçta yer alan sensörler, etraftaki araçları ve bisikletlileri algılayarak kapının açılmasını engelliyor ve araçtan inilirken yaşanabilecek kaza riskini azaltıyor.

Elektrokromik camdan yapılan panoramik tavan ise istendiğinde karartılabiliyor ve tavanda gece gökyüzünü yansıtan ışıklandırmalar kullanılabiliyor. Tavanın ortasında yer alan dokunmatik panelle ön ve arka yolcuların birbiriyle iletişim kurması sağlanırken arka koltuklarda masaj ve yatma özelliği bulunuyor.

Yeni nesil Mark Levinson ses sistemi ise araçta uluslararası konser kalitesi sunulmasını sağlıyor. Hoparlörlerin hassas bir şekilde kontrol edilebilmesi içerideki herkesin müzikten keyif almasına yardımcı oluyor. Gürültüyü azaltan ses yönetim özelliği, dışarıdan gelen sesleri filtreliyor ve araç içerisindekilerin daha rahat sohbet etmelerini sağlıyor.

LF-Z ELECTRIFIED TEKNİK ÖZELLİKLER

Uzunluk (mm) 4,880
Genişlik (mm) 1,960
Yükseklik (mm) 1,600
Dingil mesafesi (mm) 2,950
Ağırlık (kg) 2,100
Elektrikli menzili – WLTP (km) 600
Batarya tipi Lityum-iyon
Batarya kapasitesi (kWh) 90
Şarj gücü (kW) 150
Soğutma tipi Sıvı
0-100 km/s hızlanması (sn) 3.0
Maks. hız (km/h) 200
Maks. güç (kW)/Maks. tork (Nm) 400/700

 

YENİ LEXUS İŞ VE TEKNOLOJİ MERKEZİ 2024'TE AÇILIYOR

Lexus Mart 2024'te Japonya'daki Shimoyama, Aichi bölgesinde yeni bir iş ve teknoloji merkezi açacak. Burada, Lexus mühendisleri ve tasarımcıları ürün planlama bölümündeki iş arkadaşları ile bir araya gelecek.

Araçların gelişmelerini sağlamak için çalışanlar test pistlerinde iyileştirme sürüşleri yapacaklar. Bu pistlerde dünyanın farklı yerlerindeki zorlu sürüş ortamlarına benzer koşullar bulunuyor. Bu imkanlar Shimoyama'daki büyük ve doğal olarak engebeli arazi sayesinde elde ediliyor.

Ayrıca yeni bir Lexus binası ve "Messe" toplantı ve fuar merkezi de inşa edilecek. Burada şirketin başka iş ortakları ile projeler üzerinde birlikte çalışabileceği tesisler olacak. Her iki tesis de Lexus ve diğer şirket ve kuruluşların çalışanlarının açık ve "agile" yöntemine uygun bir şekilde birlikte çalışmasını ve otomobil üretim dünyasını, sektörün sınırlarının ötesine taşımasını sağlayacak.

Yeni araç geliştirme tesisindeki en önemli yer, üç katlı yeni Lexus binası olacak. Zemin katında Nürburgring yarış pistindeki garajın görüntü ve hissini yansıtan bir alan olacak. Burada şirketlerde farklı görevlerde çalışan kişiler "agile" araç geliştirme süreçleri için en yeni dijital araçları kullanarak projelerde birlikte çalışabilecekler.

İkinci kattaki tasarım alanının yerleşimi, yaratıcılığı en üst seviyeye çıkaracak şekilde tasarlandı ve kil modeller görünür bir şekilde teşhir edilecek. Lexus tasarım ve geliştirme çalışmalarının kalbinin attığı bu tesiste tasarımcılar, üretim mühendisleri, aerodinamik uzmanları ve deneysel araç bölümlerindeki diğer çalışanlar yeni fikirler üzerinde yakın işbirliği yaparak çalışabilecek.

Birinci kattaki ofis alanındaki açık tasarım, farklı görevlerde çalışan kişileri birlikte çalışmaya teşvik edecek ve bireysel yaratıcılığı en üst seviyeye çıkaracak. Otomobil odaklı geliştirme süreçlerini hızlandırmak için, esnek çalışma yaklaşımı çalışanların gerektiğinde katlar arasında serbestçe hareket edebilmesini sağlayacak.

Messe binası, Lexus'un iş ortaklarıyla çalışmasını ve yaratıcı olmasını teşvik edecek. Çok amaçlı bir alan olarak, ekipler ve iş ortaklarının araçları görme, değerlendirme, üzerinde çalışma gibi işlemleri yapabileceği bir garaj bölümü olacak.

Test pistlerinin geliştirme süreci başladı ve 5,3 kilometrelik bir şehir dışı yolda testler devam ediyor. Yol 75 m kadar yükseliyor ve çeşitli virajları bulunuyor, arazideki doğal kıvrımlardan yararlanılıyor. Toplamda yaklaşık 10 farklı test pisti olacak. Bunlardan biri yüksek hızlı test pisti olacak ve diğerleri de dünyanın farklı yerlerindeki çeşitli yol yüzeylerini içerecek.

Shimoyama merkezini tasarlarken, bölgedeki doğa ve topluluklar ile birlikte var olma ile ilgili önemli konular özenle değerlendirildi.