1400 mühendisin altı yıl çalışması sonucu ortaya çıkan Lexus’un ilk jenerasyon LS modeli, yeni nesliyle lüks segmentte şimdi çok daha iddialı olacak.
Lexus markasının kısa zamanda adının duyulmasını sağlayan birinci jenerasyon LS sedan modelinin 5’inci nesli tanıtıldı. Her açıdan yenilenen araç, daha dinamik, daha konforlu ve daha çevreci oldu. 359 hp güç üreten elektrikli hibrit motorlu Lexus LS 500h, önümüzdeki yıl Mart ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak. Yeni LS’in fiyatı ise, donanım seviyesine göre 235 bin Euro ile 327 bin Euro aralığında olacak.
İlk jenerasyon aracın üzerinden neredeyse 30 yıl geçmesine karşın LS, her yeni jenerasyonda öncü bir model olmayı başardı. Yeni tanıtılan beşinci jenerasyon LS ise, önceki jenerasyonun köklü geçmişini, çarpıcı tasarım, yüksek teknoloji ve performansla birleştirerek otomotivde lüksün sınırlarını genişletiyor.
Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Ali Haydar Bozkurt, Lexus LS lansmanında yaptığı açıklamada yeni modelin marka için çok önemli olduğuna değinerek, “Markanın doğuşu ile birlikte piyasaya sunulan LS modelimiz Lexus markasını yaratan model olarak Lexus’un simgesi olmuştur. İlk jenerasyonunda 1400 mühendisin 6 yıl boyunca çalıştığı ve Lexus dendiğinde akla ilk gelen model olan LS’in yeni versiyonunun dış tasarımına olduğu kadar iç tasarımına da çok özen gösterilmiş ve Japon el işçiliğinin sanatsal boyutu aracın her noktasına yansımıştır. Ottoman tarzı koltuk opsiyonuyla da fark yaratacak olan yeni LS, makam otomobili olarak tasarlandı. Ancak eminiz ki bu otomobili alanlar kullanım özelliklerini ve konforu gördüklerinde, kendileri direksiyon başına geçmeye karar verecekler. Yenilenen LS modelimizin satışlarımıza büyük katkı yapmasını bekliyoruz” dedi.
Gerçekleştirdiği konuşmada satış rakamlarına da değinen Bozkurt, yılın ilk 11 ayında 92 adetlik satışa ulaştıklarını, yıl sonunda ise 100 adetin üzerine çıkacaklarını belirterek, “Geçen yılın sonunda yapılan vergi artışları içinde bulunduğumuz segmentin satışlarını olumsuz etkiledi. Binek otomobil pazarı 11 aylık dönemde geçen yıla oranla yüzde 4 küçülmesine rağmen, Lexus’un içinde bulunduğu lüks araç segmentinin yüzde 21 daraldığını görüyoruz. Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi öncelikli hedefimiz, satıştan çok markamızı doğru konumlandırmak ve doğru anlatmaktır. Bu amaçla markanın tanıtımını iyi yaparak bilinirliliğini zaman içinde üst düzeye çıkarmak istiyoruz” dedi.
2016 yılında 64 adetlik satış gerçekleştirdiklerini de sözlerine ekleyen Bozkurt “2018 yılında çok güvendiğimiz Yeni LS modelimizin gelmesi ve 7 koltuklu RX L modelimizin de pazara sunulmasıyla satışlarımız pozitif yönde etkilenecektir” diye konuştu.
Cesur Tasarım
Yeni LS, cesur tasarımıyla birlikte Lexus markasının yeni yüzünü temsil ediyor. Coupe tarzı siluetiyle dinamik bir tasarıma sahip olan LS, buna karşın çok geniş bir kabin sunuyor. Çekici dış tasarımının altında, geleneksel Japon estetiği ve modern tasarım kombine ediliyor. Klasik bir lüks sedan tarzını daha farklı bir noktaya taşıyan LS, alçak ve akıcı çizgileriyle bugünün müşteri beklentilerini karşılıyor. Ayrıca, bu tasarım sedan modeli imajını etkilemeyecek biçimde geniş ve konforlu bir kabin sunuyor.
Önden arkaya doğru uzanan omuz çizgisi dinamik duruşunun altını çiziyor. LS’in dinamik duruşu ise sadece tasarımından kaynaklanmıyor. LS’in yeni altyapısı lüks sedanın hem tasarımını, hem çevikliğini hem de konforunu daha farklı bir boyuta taşıdı. Yeni platformu LS’in yüksekliğini azaltarak ağırlık merkezini alçalttı. Yeni platform, aynı zamanda LS’in daha geniş aks aralığına sahip olmasını sağladı. Böylece ortaya coupe çizgilerine sahip daha geniş bir kabin çıktı.
Lexus’a Özgü Ön Panjur Etrafında Oluşan Tasarım
Lexus araçlarının ayırt edici özelliği haline gelen ön panjur aslında markayı tanımlamaktan daha öte bir özellik olmaya devam ediyor. LS’in tasarımının başlangıç noktası olan bu ön panjur, aracın arkaya doğru olan tüm akıcı tasarımının çizgilerini oluşturuyor.
Ağ biçiminde tasarlanan ön panjurda 5 bin ayrı yüzey bulunmakta ve bunu bilgisayarda modellemek 3.5 ay ile 5 ay arasında sürdü. Tüm hassas ayarlamalar ise elle yapıldı. LS’in ön panjurundaki sofistike yüzey, her açıdan dikkat çekici olmayı başarıyor.
Estetik Kabin Tasarımı
Yeni LS’in kabini, geleneksel Japon estetiğiyle, gelişmiş üretim tekniklerini bir araya getiriyor. LS’in sürücü odaklı kokpiti, deri döşemeleri, hassasiyetle yapılmış dikişler, detaylı ahşap ve metal yüzeyler, hem görsel hem de dokunsal olarak duyulara hitap ederek hoş bir ortam yaratıyor.
Yeni direksiyon, üç kollu ve öncekine oranla daha küçük bir çapa sahip. Deri ve ahşap kaplamalı deri direksiyon olmak üzere iki farklı seçenek sunuluyor.
Takumi İşçiliği ve İleri Teknoloji Bir Arada
Her Lexus modelinde Takumi ustalarının yüksek becerilerinin imzası bulunur ama Yeni LS tasarlanırken, Lexus bir adım daha ileriye giderek, Japon kültürünün en iyi geleneklerini ve estetiklerini, modern tasarım ve ileri teknolojilerle kombine ediyor.
Lexus’daki en deneyimli ustalar olan Takumi’ler, LS’in üretiminin her aşamasında gerekli olan kalitenin garanti altına alınmasını sağlıyorlar. Yıllar boyunca biriktirdikleri deneyimle, elleri, gözleri ve kulaklarıyla en ufak bir kusuru bile algılayan Takumi ustaları, LS’in kusursuzluğuna katkı sağlıyorlar.
LS 500h Omotenashi Felsefesiyle Yapıldı
Lexus, lüks sedan sınıfında yeni standartlar yaratmak için sadece daha fazla donanım ve teknoloji eklemenin yeterli olmadığına inanıyor. Yeni LS, sadece lüks seviyesini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda içerideki yolcuları birer konuk gibi karşılıyor. Lexus bu felsefe için geleneksel Japon misafirperverliği Omotenashi’den esinlendi. Omotenashi misafirperverliği, sürücünün araca yaklaşmasıyla birlikte başlıyor. Otomobilin içerisinde detaylara verilen önemle birlikte herkese en konforlu, güvenli ve rahatlatıcı ortam sunuluyor.
Yeni LS’in koltukları da konforun başrolünü ve Omotenashi felsefesini oluşturan tasarımlardan biri olarak dikkat çekiyor. Lexus, koltukları iki farklı müşteri tipine göre geliştirdi: Bunlar aracı kendi kullanmak isteyenler ve şoför tercih edip arkada oturanlar. LS, herkesin ihtiyacına dikkat ederek yolculuk ne kadar uzun olursa olsun üstün konfordan ödün verilmemesini sağlıyor. Ön koltuk 28, arka koltuk 22 farklı şekilde ayarlanıyor ve bu açıdan LS’i segmentindeki en iyi araç yapıyor.
Koltuklarda Shiatsu Masaj Keyfi
Lexus, LS’in ön ve arka koltuklarında yeni Shiatsu masaj sistemini tasarlamak üzere Japon masaj uzmanlarından danışmanlık aldı. Böylece koltuklar, yolcuların rahatlaması için doğru açıdan parmak benzeri hislerle masaj yaparak yolcuları rahatlatıyor.
Ön koltuklar için beş ayrı masaj özelliği, dokunmatik ekrandan ayarlanabiliyor. Bu sayede vücudun merkezine, bele, üst ve alt gövde bölgelerine odaklanılması mümkün. Sürücü için ise, dikkat dağılmayacak şekilde rahatlama sağlanıyor.
Arka koltuklardaki masaj özelliği, çalışma aralığının genişletilmesiyle daha iyi hale getirildi. Dünyada bir ilk olarak sistem, omuzlar ve sırtın alt kısmı olmak üzere iki farklı ısıtma bölgesine sahip. Böylece Shiatsu masajı daha verimli bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Çoklu seçim ayarlarıyla birlikte kullanıcının tercihe göre istenilen bölgeye masaj yaptırmak mümkün.
Arkada orta konsolda yer alan çoklu fonksiyona sahip dokunmatik ekran, arka koltuklarda ses, klima, güneşlik ve kabin aydınlatması gibi özelliklerin hassasiyetle ayarlanmasını sağlıyor. Arka taraf için üç farklı ayar seçeneği sunuluyor: Standart olarak Business modu; bilgi-eğlence ekranını en konforlu açıdan izlenmesini sağlayacak şekilde koltuğu yatıran Eğlence modu; son olarak ise, maksimum diz mesafesi ve koltuğun geriye yatmasıyla ayaklarınızı uzatabileceğiniz Ottoman (Osmanlı) tarzı koltuğu hizmete sunan Rahatlama modu. Maksimum diz mesafesi, 1,022 mm ile önceki jenerasyon LS’e göre 86 mm uzadı. Bununla birlikte yolcu, ulaşmak istediği yere geldiğinde, arka kapı açılmadan koltuk otomatik olarak standart pozisyonuna geliyor ve böylece araçtan rahatça çıkmak mümkün oluyor.
Arkada 48 derece yatma açısıyla sınıfına liderlik eden Ottoman koltuklarda sırt, kalça, pelvis desteği ayrıca ayarlanabilmektedir.
Neredeyse Tamamen Sessiz Bir Kabin
Lexus, yeni LS 500h’nin kabini sessiz ve rahatlatıcı bir çevre sunacak şekilde tasarladı. Bunun için önceki jenerasyon LS modelini bile geride bırakan ses yalıtım metotları kullandı. Aktif Ses Kontrolü, motor sesi kabine girdiği an bunu tespit ederek, hoparlörlerden belli frekanslarda ters faz sesi kullanarak bunu dengeliyor.
Bununla birlikte yüksek kaliteye sahip Mark Levinson Reference Audio sistemi, Lexus’un en özel modellerinde yer almaya devam ediyor. Lexus mühendisleriyle birlikte geliştirilen sistem, tam olarak aracın kabin mimarisine uygun bir şekilde yerleştirildi. Bu sayede LS’in içerisindeki herkes, konser salonu kalitesinde bir müzik keyfi yaşayabiliyor.
Lexus’un mükemmel biçimde sessiz kabinine, gürültüyü azaltan jant tasarımları da katkı sağlıyor. 19 ve 20 inç olarak tercih edilebilen jantlar, kenarlarında yer alan boşluklar, lastikler tarafından üretilen hava rezonansının azaltılmasını sağlıyor. Bu özel jantlar sayesinde, ses dalgaları rezanatör deliğine yönlendiriliyor. Böylece ses basıncı azaltılıyor. Bu jant tasarımı aynı zamanda rijitliği artırıyor ve ağırlığı azaltıyor.
Yaratıcı Güvenlik Teknolojileri
Tamamen yeni LS, bir dizi yeni teknolojiyle birlikte sınıfına liderlik edecek güvenlik özellikleri sunuyor. Bununla birlikte yeni seviye sürücü yardımcıları, Lexus’un otomatikleştirilmiş sürüş sistemlerini geliştirdiğini gösteriyor.
Lexus, 1990 yılından beri trafik kazalarını önleme ve herkese özgür hareket kabiliyeti kazandırma hedefiyle otomatikleştirilmiş sürüş sistemlerinin geliştirilmesini destekliyor.
Yeni LS bu konuda önemli gelişimleri ortaya koyuyor. Lexus Safety System + sistemiyle donatılan otomobil, bir dizi aktif güvenlik sistemleriyle birlikte kullanılıyor. Bu sistem, aktif güvenlik fonksiyonlarıyla birlikte kazaların önüne geçilmesine yardımcı oluyor.
Ön Çarpışma Sistemi LS’in dikkat çeken güvenlik özelliklerinden birisi. Milimetrik dalga radarını ve kamera sistemlerini kullanan sistem, araçları algılayarak kaza riskini azaltıyor.
LS 500h’nin sınıfında fark yaratan diğer yeni güvenlik özellikleri arasında Otomatik Uzun Huzmeli Farlar, Radarlı Dinamik Hız Sabitleyici, Şerit Takip Asistanı gibi sistemler de yer alıyor.
Heyecan Verici Performans
Yeni platform üzerine yapılan araç, LS 500h’de yüksek sürüş kalitesi elde edilmesini sağladı. Tamamen yeniden tasarlanan mimari, mühendislik, materyal ve tasarım anlamında yeni bir yaklaşımla oluşturuldu. Süper coupe LC’de de kullanılan platform, LS için daha genişletilerek ekstra kabin alanı sağlandı.
Yeni LS’in 3,125 mm’lik aks mesafesi, öncekine oranla 35 mm artırıldı. Uzunluğun artırılmasına karşın sürücü yine aks aralığının ortasında yer alıyor ve böylece alçak ağırlık merkezi elde ediliyor. Alçak ağırlık merkeziyle birlikte rijit şasi ve harika ağırlık dağılımı LS’in dinamiklerinin de üstün olmasını sağladı. Aynı zamanda LS’in akıcı sürüşüyle, konforlu bir kabin hissi elde edildi. Düşük ağırlık merkeziyle birlikte önden arkaya 52/48 oranında elde edilen ağırlık dağılımı, gövde burulmasını minimuma indiriyor ve direksiyon tepkilerini iyileştirerek daha iyi bir sürüş deneyimi ortaya çıkarıyor. Bununla birlikte aerodinamik tasarıma sahip LS, 0.26 rüzgar direnci katsayısıyla dikkat çekiyor (dört çeker modelde 0.28).
Kendi kendine şarj olan LS 500h, benzinli ve elektrikli hibrit motoruyla birlikte, Lexus’un yeni Çok Kademeli Hibrit Sistemi’ni kullanıyor. Bu teknoloji ilk olarak süper coupe LC 500h’de kullanılmıştı ve şimdi sınıfının öncüsü sedan LS 500h’ye aktarıldı. Atmosferik 3.5 litre V6 benzinli motor, iki elektrik motoru ve kompakt, hafif lityum iyon bir batarya ile kombine ediliyor.
Sistemin toplam güç çıkışı (içten yanmalı motor ve elektrikli motorlar), 359 hp güç üretiyorlar ve bu sayede lüks sedan LS 500h 0’dan 100 km/s hıza 5.4 saniyede çıkıyor; dört çeker versiyonun 0-100 km/s hızlanması ise 5.5 saniye.
Yeni Hibrit Sistemiyle Daha Akıcı Sürüş
Çok Kademeli Hibrit Sistemi ise, Lexus Hybrid Drive elektrikli sürekli değişken şanzımanı, yeni bir dört kademeli aktarma ile eşleştiriyor. Bu sayede daha geniş bir vites aralığı elde edilirken, aracın daha çabuk tepki vermesini ve dinamik performans seviyesinin artırılmasını sağlıyor. Aynı zamanda lüks amiral gemisi bir sedandan beklenen akıcı ve rafine sürüşü sağlıyor.
Bir elektrikli hibrit araçta motor çıkışı, redüksiyon dişlisi vasıtasıyla elektrik motoruyla desteklenirken, yeni Çok Kademeli Hibrit Sistemi, V6 motor ve elektrikli motorun bağlı olduğu otomatik şanzımandan güç alabiliyor. Böylece güce ulaşmak çok daha çabuk gerçekleşiyor. Lexus’un çok kademeli vites geçişleri sistemin tasarımı sayesinde, şanzımanın dört kademesi olmasına karşın 10 kademeli vites kutusu gibi hareket edebiliyor. Böylece vites 10. kademeye geldiğinde, motor hızı sessiz, akıcı ve verimli sürüş için çok daha düşük devirlerde tutulabiliyor. Aynı zamanda vites kutusu, yapay zeka sayesinde geleneksel otomatik şanzımandan verimli çalışabiliyor. Sürücünün sürüş tarzına uyum sağlayarak vites geçişlerini gerçekleştiriyor.
Yeni LS 500h’de Çok Kademeli Hibrit Sistemi’nin getirdiği bir diğer fayda ise, içten yanmalı motorun daha yüksek hızlara kadar çalışmadan kalabilmesi oldu. Bu sayede elektrikli motor 140 km/s hıza kadar tek başına görev yapabiliyor. Ayrıca Lexus, V6’nın maksimum motor devrini 6000 d/dakika’dan 6600 d/dakika’ya çıkarmayı başardı.
Lexus LS 500h’de, yol şartlarına ve sürücünün kişisel tercihlerine göre özel sürüş modlarını seçmek mümkün. Yeni LS, Normal ve ECO modlarına ek olarak Konfor, Kişisel, Sport S ve Sport S+ modlarını sunuyor. Seçilen sürüş moduna göre Adaptif Değişken Süspansiyon, Elektrik Destekli Direksiyon, Değişken Oranlı Direksiyon ve klima otomatik olarak ayarlanıyor.