Lastiklerin herhangi bir hasar almamış olması ve diş derinliğinin minimum 1,6 milimetre olması gereklidir. Aynı zamanda eskimiş bir lastik de, diş derinliği olmasına karşın, istenen yol tutuşu sağlamaz. Ancak tüm bunların yanı sıra atlanan bir diğer konu vardır ki o da lastik basınçlarının doğru ayarlanmaması, hatta hiç kontrol edilmemesidir.
Doğru lastik basıncı nasıl belirlenir?
Oysa lastik basıncı, güvenlikten sürüş konforuna ve yakıt tüketiminden aracın verdiği tepkilere kadar tüm dinamikleri etkiler. Bu yüzden her yolculuğun doğru lastik basıncıyla yapılması büyük bir önem arz eder. Lastik basıncının düzenli aralıklarla kontrol edilmesinin yanı sıra, aracın lastiklerine ezbere veya tahmini bir lastik basıncı ile ayar yapmak da büyük bir hatadır. Bununla birlikte lastik basınçlarının jant ve lastik boyutlarına göre farklılık göstereceğini, hatta ön ve arka lastiklerin farklı basınçlara sahip olabileceğini de belirtmek gerekir.
Sonuç olarak birçok parametre olduğu için lastik basınçları otomobilin modeline göre değişiklik gösterir. Bu sebepten ötürü, ideal lastik basınçları veya lastik boyutları kanunlarla belirlenmemiştir. Bu bilgiler her bir otomobil üreticisi firma tarafından net bir şekilde belirlenir. Lastik boyutları, fabrika çıkış ölçülerine göre belirlenip ideal basınç değeri de beraberinde açıklanır. Tüm bunlar aracın, normal yol şartlarında mümkün olan en iyi performansı vermesini sağlar.