Skip to Main Content (Press Enter)
Ne aramıştınız?
MILAN DESIGN WEEK 2025

LEXUS'UN "BLACK BUTTERFLY" TEKNOLOJİSİ

Lexus'un "Black Butterfly" Teknolojisi Milan Design Week 2025'te Sürükleyici Enstalasyonlara İlham Veri̇yor

  • Uluslararası kreatifler Lexus'un Black Butterfly araç içi arayüz konseptinden ilham alan yeni eserler üretiyor.
  • SIX Inc. ve STUDEO tarafından hazırlanan interaktif bir enstalasyon olan "A-Un", aynı zamanda geleneksel Japon uyum içinde nefes alma kavramı olan Aun no kokyo'dan da yararlanıyor.
  • "Discover Together", gelecek vaat eden yeteneklerin eserlerini içeren yeni bir Lexus ortak yaratım girişimi.
  • 8-13 Nisan 2025 tarihlerinde Milan Design Week'te Lexus tarafından sunulacak enstalasyonlar

Lexus tarafından LF-ZC konsept otomobili için geliştirilen çift arayüzlü kokpit kontrol sistemi Black Butterfly, uluslararası yaratıcılara sanat ve tasarımın en ileri noktasında sürükleyici yeni enstalasyonlar geliştirmeleri için ilham kaynağı oldu.

Geleceğin teknolojilerinin insan, makine ve mobiliteyi nasıl birbirine yaklaştıracağına dair bu heyecan verici yorumlar, Lexus tarafından küresel yaratıcılara yönelik dünyanın önde gelen etkinliklerinden biri olan Milan Design Week 2025'te sergilenecek. Sergiler 8-13 Nisan tarihleri arasında Superstudio Più'de halka açık olarak sergilenecek.

"A-Un", Black Butterfly ilkelerini geleneksel Japon Aun no kokyo - uyum içinde nefes alma - kavramıyla birleştirerek izleyiciyle sezgisel olarak bağlantı kuran interaktif bir enstalasyondur. Lexus tarafından Tokyo merkezli yaratıcı ajans SIX ve STUDEO tasarım stüdyosu ile işbirliği içinde geliştirilmiştir. İnsanlar ve mobilite arasındaki kesintisiz iletişimde yeni bir boyut sunuyor ve mükemmel senkronize etkileşimlerle karşılıklı anlayış ruhunu yakalıyor.

Lexus'un Milan Design Week’teki varlığı, Japonya'daki Bascule Inc., ABD'deki Northeastern Üniversitesi ve Japonya'dan Lexus Tasarımcı Ekibi'nden gelecek vaat eden yaratıcı yetenekler tarafından üretilen "Discover Together"ı da içeriyor. Lexus, on yılı aşkın bir süredir Lexus Design Awards aracılığıyla geleceğin dünyasını ve toplumunu daha iyi şekillendirmeye çalışan yenilikçi yaratıcıları desteklemektedir. Lexus, bu mirası temel alarak "Discover Together" girişimini başlattı. Bu proje birlikte yaratmayı vurgulamakta ve Black Butterfly kokpit kontrol arayüzlerinin sunduğu yeni olasılıkları yeniden yorumlayıp ifade etmektedir. Yaratıcılar özgün çalışmalarıyla, insanlar Black Butterfly ile etkileşime girdiğinde ortaya çıkabilecek farklı kimyayı ve deneyimi ortaya koyuyor.

Lexus, uzun yıllardır Milan Design Week’in aktif bir katılımcısı olmuş ve bu fırsatı lüks otomotiv alanındaki statükoya meydan okuduğunu göstermek için kullanmış, müşterileri için harika deneyimler yaratmak üzere hem ürünlerde hem de hizmetlerde sınırları zorlamıştır.

Sergi Bilgileri

Tarihler

 Basın günü: 7 Nisan (Pazartesi); halk günleri: 8-13 Nisan (Pazar)

 Mekan

 Superstudio Più

 Adres

 Via Tortona, 27, 20144 – Milan, Italy

Sergiler  

Bascule Inc., Northeastern University ve Lexus Designer Team işbirliğiyle A-Un Installation / Discover Together sanat sergis

 Organizatör

 Lexus International

"A-Un" yaratıcı profilleri

SIX Inc.

TAKESHI Nozoe

Takeshi Nozoe, 2013 yılında yaratıcı şirket SIX Inc. şirketini kurdu. Kreatif direktör olarak Nozoe, Toyota GR ve Lexus gibi hem Japonya'daki hem de denizaşırı ülkelerdeki markalarla yeni iletişim biçimleri ve gerçek dünya deneyimleri yaratma görevini üstleniyor. Nozoe, 1.000 drone kullanarak uzamsal ifade; OK Go ile işbirliği içinde oluşturulan "Obsession for Smoothness" müzik videosu ve stratosferle gerçek zamanlı bir etkileşim olan Space Balloon Project gibi teknolojinin füzyonu yoluyla ifadenin sınırlarını genişleten bir dizi proje üzerinde çalıştı. Bugüne kadar Cannes Lions Altın Ödülü ve New York Festivali Altın Ödülleri de dahil olmak üzere 100'den fazla uluslararası yaratıcı ödül aldı. SIX'in orijinal ürünü olan COTODAMA Lyric hoparlör, dünya çapında 44 ülkede satılmakta ve ürün geliştirmedeki yenilikçiliğiyle büyük beğeni toplamaktadır.

https://sixinc.jp/

STUDEO

TATSUKI Ikezawa

Musashino Sanat Üniversitesi Tasarım Enformatiği Bölümü'nden mezun olan Ikezawa, 2020 yılında STUDEO adlı yaratıcı stüdyoyu kurdu. Marka stratejisine sanat yönetimi perspektifinden yaklaşan Ikezawa, uyumlu bir marka dünyası yaratmak için konsept geliştirme, ambalaj ve logo tasarımı dahil olmak üzere ürün tasarımı ve reklam, grafik ve mekan tasarımı gibi iletişim araçlarının planlamasını sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Ikezawa, 2018 yılında New York'ta BEYOND THE CRAFT adlı kişisel bir sergi düzenledi ve 2024 yılında Meksika Uluslararası Afiş Bienali'nde The Trio Asia Posters'a tasarımcı olarak katıldı.

Çalışmaları Tokyo ADC Ödülü, JAGDA Yeni Tasarımcı Ödülü, Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali, ONE SHOW ve New York ADC dahil olmak üzere çok sayıda ödüle layık görüldü. Tokyo Sanat Yönetmenleri Kulübü ve Japonya Grafik Tasarımcılar Derneği üyesidir.

“Dıscover Together” yaratıcı profilleri

Japan

Bacsule Inc.

Bascule Inc. duygusal deneyimler yaratmak için çeşitli verilerde saklı gerçekliği ve hikayeleri ortaya çıkarmasıyla tanınan Tokyo merkezli yaratıcı bir ekiptir. DATA-TAINMENT adı verilen benzersiz yaklaşımlarına odaklanan ekip, reklam, etkinlik, spor, sanat, kentsel gelişim ve uzay da dahil olmak üzere çok çeşitli alanlarda faaliyet göstermekte ve herkesin katılabileceği yeni deneyimsel değerler yaratmayı amaçlamaktadır.

https://bascule.co.jp/

*Resimde görülen üyeler (soldan) Tomoyuki Iwabuchi, Masayoshi Boku, Sakiko Osawa

USA

Northeastern UNIVERSITY

Northeastern Üniversitesi Tasarım Merkezi Başkanı Paolo Ciuccarelli'nin yönetiminde Chloe Prock, Jasmine Yiming Sun ve Elizabeth McCaffrey, veri görselleştirme, deneyim tasarımı ve yaratıcı pratiklerin geniş kesişim noktalarını araştıran tasarımcı ve araştırmacılardan oluşan bir ekip oluşturuyor. Sürükleyici medya, hesaplamalı veri görselleştirme, UI/UX tasarımı ve tasarım araştırmasını kapsayan uzmanlıklarıyla çalışmaları, ilgi çekici ve düşündürücü deneyimler yaratmak için gelişmekte olan teknolojiler, insan merkezli tasarım ve şiirsel hesaplama arasındaki boşlukları dolduruyor.

https://camd.northeastern.edu/center-for-design/

*Resimde görülen üyeler (soldan) Chloe Prock, Paolo Ciuccarelli, Jasmine Yiming Sun, Elizabeth McCaffrey

Japonya

Lexus Tasarımcı Ekibi

Toyota Motor Corporation Tasarım Ekibi üyeleri, Black Butterfly'ı yeniden yorumlayarak yeni ifadelere ve deneyimlere meydan okudu. Bir mentor olarak Takabatake, Konsept ve Vizyon Tasarımcısı olarak çalışmakta ve hem Lexus hem de Toyota markaları için deneyimler de dahil olmak üzere tüm ürünleri hedefleyen gelecek vizyonları ve konseptleri planlamaktadır. Tasarımcı Yuri Tamura kariyerine CMF tasarımcısı olarak başladı ve şimdi tüm türlerde mevcut konseptlere meydan okuyan yenilikçi tasarımları araştırıyor. İnsan duygularını ve deneyimlerini yeni perspektiflerden yakalamaya odaklanıyor ve birçok kişiye ilham vermeyi amaçlıyor.

*Resimde görülen üyeler (soldan) Moto Takabatake ve Yuri Tamura