Ne aramıştınız?

TAMAMEN YENİ RX

ÇEKİCİ TASARIMIYLA YÜKSEK PERFORMANSINI VE SÜRÜŞ KEYFİNİ YANSITIYOR

TAMAMEN YENİ RX, ÇEKİCİ TASARIMIYLA YÜKSEK PERFORMANSINI VE SÜRÜŞ KEYFİNİ YANSITIYOR

Tamamen yeni Lexus RX’in dış tasarımını yapan ekibin net bir hedefi vardı: Dinamik sürüş deneyiminden doğan çizgilerle araca eşsiz bir kimlik vermek. Bu yaklaşım, ilk kez yeni nesil NX modelinde ortaya çıkan Lexus tasarım dilindeki yeni dönemin evrimleşmesini temsil ediyor. Bu tasarım, aracın performansının ve sürüş deneyiminin üstünlüğünü açıkça vurguluyor.

Tasarımcılar geleceği göz önünde bulundurmanın yanı sıra Lexus’un global premium bir marka algısını da düşünerek hareket ettiler. Yeni model, dünyanın ilk premium SUV’unun ve lüks segmentin ilk hibrit modelinin mirasına gönderme yapacak şekilde tasarlandı. Böylece yeni SUV, ilk bakışta bir RX olduğunu belli ediyor.

Bunu başarmak adına yeni RX, yolda güçlü bir duruşa ve performans potansiyelini yansıtan cesur bir görünüme sahip oldu. “Yenilik” duygusu anında ve güçlü bir şekilde kendisini belli ederken üç yeni motor seçeneği de, bu görsel etkiyi destekliyor. Yeni model, RX 500h Performans Hybrid, RX 450h+ Plug-in Hybrid ve RX 350h Hybrid seçenekleriyle sunuluyor.

Otomobilin yandan görünümü, dış tasarım lideri Nozomi Hirai ve ekibi için özellikle önem taşıyordu. Hirai bu bölüm için, “İfade etmek istediğimiz ilk şey, alçak ağırlık merkezi ve yere sağlam basan duruşunu belli etmekti” diyor. “Bunu gerçekleştirmek için mevcut RX’e göre önden arkaya uzanan yatay bir duruş oluşturduk. Kaputun ön bölümünü yükselttik ve arka camların alt kenarını alçalttık. Ayrıca bel çizgisini alçaltarak, tekerleklerin üzerindeki alanı sıkıştırdık. Böylece yere sağlam basan ve alçak bir ağırlık merkezi olduğunu belli eden bir görünüm oluşturduk.” 

Yeni RX toplam uzunluk olarak mevcut modele benzerken, kaput uzatıldı, A sütunu daha da geriye taşındı ve aks aralığı 6 mm uzatıldı. Bu, kabinin ağırlığının arka lastiklere biniyormuş gibi görünmesini sağlarken, kapı panellerindeki eğimli yüzeyler, genişletilmiş arka çamurluklar ve 21 inç jantlar, tasarımcılar tarafından tanımlandığı gibi her an ileriye atılmaya hazır bir izlenim oluşturuyor. Hirai, “Lexus'un benzersiz tasarımında bu tür ifadeler açıkça görülüyor” diye anlatıyor. “Zıt unsurlar iyi bir his bırakarak yerini alıyor. Önden başlayıp arkaya doğru dinamik bir his veriyor.

RX’in önü ise tamamen yeni bir görünümü yansıtıyor. Yeni tasarım diliyle, Lexus’un bir imzası haline gelen “uzatılmış ön panjur”, yeni “uzatılmış gövdeye” dönüşüyor. Ayrıca ön panjur da yeniden yorumlanarak gövdeye daha iyi bir şekilde entegre edildi. Ayrıca bu, RX’in elektrikli gücünü vurgulayan bir unsur olarak dikkat çekiyor. Yeni ince far tasarımı ve 50 mm daha geniş ön iz açıklığı da, daha alçak ağırlık merkezi ve aracın yere sağlam basan tarzına vurgu yapıyor.

Arkada RX’in koyu renkli D sütunu ile karakteristik “yüzer tavan” etkisi korundu ve daha güçlü bir üç boyutlu görünüme sahip oldu. 10 mm alçaltılan RX, coupe tarzı bir silüeti akıcı tavan çizgisiyle kombine ediyor. Etkileyici tasarım detayları, güçlü bir arka bölüm, daha kısa arka uzantılar ve şerit halinde aracın genişliğini kullanan ışıklandırma grubuyla tamamlanıyor. Köşelere kadar uzanan bu yeni şerit ışıklandırma, RX’in daha geniş görünmesini sağlıyor.

STAY AHEAD FİLMİ