TAMAMEN YENİ LEXUS RX 450h+ PLUG-IN HYBRID İLE VERİMLİ VE GÜÇLÜ BİR PERFORMANS
Büyük bir SUV’a sahip olmak birçok zevki beraberinde getirir. RX, tüm yolcularınızı uzun mesafelerde de büyük bir konforla taşıyacak ve tüm bagaj ihtiyacını da karşılayacak şekilde tasarlandı. Kabin alanı kusursuz bir hakimiyet sağlıyor. Araç içi eğlence ve bağlantı sistemleri kesintisiz çalışıyor. Ayrıca son nesil güvenlik özelliklerine de sonuna kadar güvenebilirsiniz.
Tüm bunların yanı sıra günümüzde dikkate alınması gereken bir öncelik daha var: Şehir içinde veya uzun yolda yakıt ve emisyon verimliliğini en üst düzeye çıkaran elektrikli performanstan söz ediyoruz.
Lexus, bu konuda mükemmel çözüme sahip. Sadece lüks SUV konseptini yaratmakla kalmadı, aynı zamanda 17 yıl önce premium otomobil pazarına elektrikli gücünü getiren ilk üretici oldu. Bu etkileyici liderlik, yeni RX modelinde de plug-in hibrit versiyon olan RX 450h+’ın üretilmesini sağladı.
Plug-in hibrit sistem, yüksek verimlilik ve güç ile birlikte Lexus hibrit teknolojisinin üstün yanlarını ortaya koyuyor. Aracın teknik avantajları, Lexus Sürüş İmzası’nın ödüllendirici tepkilerini ve yol tutuşunu, yüksek donanım özellikleri, gelişmiş güvenlik, sürücü asistanları ve eşsiz Takumi işçiliğiyle birleşiyor. RX için adapte edilen GA-K platformunun, hibrit bataryanın tamamen araç tabanının altına yerleştirilmesine izin vermesiyle akıllıca bir yerleşim yapıldı. Böylece RX’in ağırlık merkezi daha da alçalırken, dinamik performansı artırıldı ve kabinde daha fazla alan elde edildi.
RX 450h+ plug-in hibrit, size kesintisiz uzun yolculuklar yapma özgürlüğü verirken aynı zamanda düşük emisyonların, yüksek yakıt verimliliğinin ve artırılmış elektrikli sürüş kapasitesinin keyfini çıkarabilirsiniz.
Bu, günümüzün büyük SUV müşterileri için tam olarak ideal bir kombinasyon. RX 450h+ plug-in hibritin ortaya koyduğu veriler de bunu kanıtlıyor: 24 g/km CO2 emisyonu, 1.1 lt/100 km yakıt tüketimi ve 69 km'ye kadar elektrikli menzili (WLTP birleşik ölçümlerine göre). Hibrit motorun 309 DIN hp/227 kW'lık gücü, RX’in 0-100 km/s hıza 6.5 saniyede ulaşarak performansın oldukça iddialı olmasını sağlıyor.
Bu rakamlar hikayenin sadece bir kısmını anlatıyor. RX 450h+'ı rakiplerinden ayıran şey, hibrit batarya boşaldığında da kendisini gösteriyor. Diğer birçok plug-in hibrit araç, batarya bittiğinde benzinli motora geçiyor ve bu da yeniden şarj etmek için bir güç kaynağına bağlanana kadar daha yüksek emisyonlar ve daha düşük yakıt ekonomisi anlamına geliyor. Lexus'ta ise araç sorunsuz bir şekilde tam hibrit olarak çalışıyor. Böylece sürüş sırasında bataryanız şarj olabiliyor ve üst düzey verimliliği yaşamaya devam ediyorsunuz.
Farklı sürüş modlarının avantajıyla, her yolculukta plug-in hibrit elektrik sisteminin faydalarını en üst düzeye çıkarabilirsiniz. EV modu (elektrikli araç modu) varsayılan moddur: Bataryadaki enerji bitene kadar araç elektrikle çalışmaya odaklanır. Bu, gaz pedalının ne kadar sert kullanıldığından bağımsız olarak çalışır. Otomatik EV/HV modu (elektrikli/hibrit modu), sürücü ani hızlanma gibi durumlar için daha fazla güç istediğinde, bataryanın şarj tüketimini azaltarak hibrit motorun geçici olarak devreye alınmasını sağlıyor. Sürücü, gerektiğinde batarya şarj seviyesini koruyan HV modunu kullanmayı da tercih edebiliyor.